Är vi kapade?

*ding dong*
- shalla balla, jalla jalla... Knatteland däck 9.

Klockan var 22 och Knattelandet skulle stänga, men kvar fanns 7st barn i åldern 3-7 år som var helt själva. Inga föräldrar i sikte.
Jag samlade ihop dom och gjorde utrop över hela båten med efterlysning av föräldrarna.

20 minuter gick...
Inga föräldrar.
Då barnens föräldrar bara pratade arabiska fick jag en man att ropa ut ett meddelande med en tredje efterlysning.
Jag har inte en aning om han verkligen sa det jag sa till honom.. Ytterligare 10 minuter går men inga föräldrar..
Till slut kommer en 10-årig storebror o hämtar upp dom.

Får senare på kvällen reda på att någon ringt till infon o frågat över utropet.
Vad gällde det, vilket språk var det på?
Var de rädda innan för lapning eller annat lär de ju inte blivit mer lugna efter det där när det enda vi ville säga var: Lek och umgås MED era barn när ni är på kryssning. Det hör är inget dagis!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0