JAAAAA!

Tänk vad tankekraften är enorm och tänk vad jag skulle kunna göra om jag bara ville. Å det vill jag ju. Detta är iaf vad som händer igår.

Satte av en händelse på radion hemma och programledaren säger:
"Snart kan ni vinna biljetter till Melodifestivalen i Globen på lördag.. Fortsätt lyssna! Först reklam"

Lyssnar på reklamen, och under tiden kollar jag upp numret till radiokanalen för att verkligen vara förberedd och redan ha det inslaget på mobilen och säger mantrat; JAG ska vinna biljetterna, Jag SKA vinna biljetterna, Jag ska ViNNA biljetterna, Jag ska vinna BILJETTERNA.

Två låtar passerar efter reklamen men sen är det dax. Jag lyssnar inte ens på vilka låtar man ska gissa på utan slänger mig telefonen. Inget svar.... 10 signaler går fram... Va fasen. Ringer igen!

- Hallå...?
- Ja, hallå!
- Vem pratar jag med?
- Jenny Asterius Persson
- Vänta ett tag ska går vi ut i sändning.

( hjaaaaaalp! måste klara av detta nu)

- Ja hallå. Vem pratar jag med?
- Jenny Asterius Persson
- Hej Jenny! Då vill vi veta vilka artisterna är till dessa låtar..

Ihopmixat under 3 sekunder får jag höra 3 låtar.
( oh my... Ta fram schlagernörden NU! )

Jag hör Det börjar verka kärlek banne mig, ABC och Ding Dinge-Dong. De två första är ju lätta men vad sjutton hette den tredje gruppen?

Med stark och klar stämma hör jag mig säga; "Clas-Göran Hedenström, Anna Book och Teach-In."
- Det är rääääääätt! Grattis du har vunnit 2st biljetter till lördag!
- WAAAAAAAAAAAAAAAIIIIIIOOOOOOOJJJJJJJJJAAAAAAAAA!!
(ja, jag erkänner att jag skrek som bara den och att det säkert lät helt galet i radion, men vad fasen, det bjuder jag på, å varifrån Teach-In kom? Ja. Det får du inte veta. Det är min schlagernördhemlighet..)

Vi ses i Globen!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0