Med stort K

Det sägs att en del har tur i spel, och en del har tur i kärlek.
Men vad sjutton har jag tur i då?
För inte är det i spel: Vann inte en spänn på trisslotten jag köpte idag.
Å inte är det kärlek.
Jo såklart från mina föräldrar och vänner, men inte, än, från den där kärleken med stort  K.

Övade inför julparaden nästa söndag idag. Det ska bli så kul! Vi ska sjunga från Kungsträdgårdens scen. Det lär nog bli mycket folk där.

Värsta julstämningen infann sig när vi sjöng "Det strålar en stjärna", som för övrigt måste byta text.
Har du tänkt på att man sjunger "Hon lyst över världenes oro och strid I NÄRA tvåtusende år". Det går ju inte längre. Nu måste vi ju sjunga " I ÖVER tvåtusende år". Tänk på det nästa går du sjunger den.









Kommentarer
Postat av: Kamilla Östberg

Tänkte precis samma sak när jag stod och sjöng o diskade en dag.. Lustigt :)

2011-01-14 @ 17:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0