Han kom, han såg, Jag segrade!

Åh vad otroligt roligt det är att stöpa ljus.
Ikväll hade min husförening fixat till glögg, julgröt och pepparkaksmys i källaren, och som pricken över i't skulle vi stöpa ljus. Å efter korta och enkla instruktioner satte vi igång.

Jag är supernöjd - Mina resultat är färdiga att hämta imorn.
Nöjd är jag med när min sura granne kom förbi. En väldig snabbis blev det för när han såg mig blev han ännu mer tyst än vad han annars är. Efter bara någon minut gick han därifrån.


Jag tror han skäms över det han gjorde, och nu vet han inte hur han ska bete sig.
Tragiskt.

Kanske skulle jag ringa på hos honom och ge honom en sån här ljuskrona i julklapp?! Tacka för året som gått.
Eller? Jag får fundera under tiden som ljusen hänger och stelnar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0