Vatten ger mig ro

Det är något speciellt med havet för mig.
Tror nog det beror på alla underbara somrar i Uddevalla där vi hade havet runt knuten. Krabbfiske, saltvatten, solblekt hår.

Häruppe i Piteå ser man havet nu.  Stranden har helt blottat sig, så idag tog jag mig en lång promenad längs med strandremsan. Helt underbart! Det till och med luktade sådär speciellt som det bara gör när man är vid havet.

Tänkte ta mig en stol, sätta mig där och bara insupa atmosfären nån dag.
Svanparet, vassen som vajar i vinden, bortglömda och kvarglömda saker på stranden sen förra året.
Saker som vittnar om att här kommer det snart vara liv och rörelse igen.
Jag älskar det här. Vatten ger mig ro.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0