Underbara timmar i Skåne!

Hemma igen. Eller hemma och hemma...
Tillbaka i Piteå efter en helt fantastisk miniweekend i Malmö/Ystad!
Tänk vad mycket som kan hinnas med på några få timmar.
Händelser som förgyller ens tillvaro.

Rösten är inte tillbaka, så audition gick tyvärr sådär. Istället för att sjunga det tillsagda fick jag text på "La det swinge" och 15 minuters rep i studio. Så mycket behövdes ju inte då den sitter i benmärgen. In i studion, en tagning, sedan utlåtande från Mrs Hawkins. Ny låt, nya 15 minuter -  I need a hero, Bonnie Tyler. Nu fick mina stackars stämband verkligen slita. Bad om ursäkt till teknikers för att jag inte riktigt pitchade helt rätt i slutet då jag klämde i för kung och fosterland i låten som annars är rena barnleken för mig. Samtidigt var det skönt att jag sjöng i studion och kunde grimasera för att lyckas sjunga och inte behövde stå framför en jury och verka oberörd av hesheten.

Efter det var det dax för dans.. Egna koreografin satt. Platsen jag skulle visa upp på? I ett garage. På sluttande stengolv... Ja. Du läser rätt. På ett sluttande klinkersgolv fick jag dansa, där hon stod uppe på en ramp och filmar med en liten handkamera till musik som knappt hörs när den spelas från en pytteliten bergsprängare!! Totalt stört. Galet.

Fick skjuts tillbaka till Malmö av Patrik som jobbar i Köpenhamn. Trevlig prick. Tror att det gick bra för alla killarna som sökte ja. Svårare för tjejerna. Dessutom vet jag inte hur många jobb hon har ett erbjuda.      
Svar ska vi få nu under maj månad.

I Malmö hann jag träffa Janne, Sandy, Julia, Oskar, Sofia, Mia och två nya bekantskaper; Jocke och Ida.
Måndagkväll spenderade vi tillsammans på Mello Yello på Lilla Torg. 
I 6 timmar satt vi där och pratade om livet, bröllop, "rivan ost",  drack sommardrinkar, åt mat och hade otroligt trevligt. Tiden bara rusade ifrån oss.
Tänk att det är så rogivande och en riktig energiboost att umgås med fina människor. Kvalitetstid när den är som bäst!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0