Drottningen,Prinsen och Kungen

Vilken avslutning på Munken in the park!

Alexandra Jardvall - en helt fantastisk artist. En kvinna, En gitarr. Vilken nerv, intensitet och närvaro. Spelningen var ärlig, naken och fullkomligt fenomenal. Det enda som var synd var att hon spelade så tidigt på kvällen. Jag tycker gott att hon kunde fått byta plats med svår-primalskrik-ångestladdad pop.

Moneybrother, som trodde att spelningen skulle vara på nåt litet ställe i nån källarlokal, hade bara tagit med sig en på komp så det skulle bli billigare, blev överrumplad av folkets kärlek. Men åh vad han gick igång på det!
Den övermusikaliske komparen och Moneybroher själv gjorde en galet bra konsert. Det var ömsesidig kärlek.
De på scen älskade det, vi på marken vråldiggade det.
Å när han i slutet på sin gigtid mitt i en låt välkomnar Markus Krunegård in på scenen var euforin total. Som pengabrodern själv sa: jag tror att det är så här att välkomna Jesus i Jönköping. Kanske. Men nog vrålades det när Prinsen av Peking sjöng med Kungen av klädstil, och med kvällens drottning Alexandra glatt klappandes i takt i öltältet.

Jag trivdes som bara den. Återingen, tack för en fantastisk festival! 


Lägger upp bild snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0