Det handlar om att Ge & Ta!

Idag fick jag, äntligen, besked om huruvida jag skulle kunna åka och vara solist på Mia & Tonys bröllop eller inte.
Svaret: Nej.
Då jag väntat så länge på svar, 7 månader, blev det extra tungt att få ett nej, även om det bara finns att acceptera det. Värst är det ju för M & T som måste hinna hitta någon annan som ska förgylla deras vigsel.
Program är tryckta, "för nog borde du väl ändå kunna få ledigt när du säger till så långt innan", men sånt är livet.

Jag lovar att jag ska fixa sång till er på annat sätt.
Det kommer inte bli i Domkyrkan utan som ni kan ha med er för alltid!

Detta betyder ju även att jag ska se till så att jag får betalt för de dagar jag jobbat extra,och som jag, hittills, inte fått någon ersättning för.
Det är inte pga girighet, som säkert många vill få det till,
utan rätt å slätt min rättighet.

Ge & Ta





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0