It works!

Det är verkligen en mirakelkur!
Gud så skönt det är att vara på bättringsvägen, slippa denna eviga hosta som letat sig ner långt under mellangärdet och som låtit som ett stor hål och träskvärk på samma gång.
Har till och med ibland fått frågan om jag nyst när jag hostat... Sjukt. Men inte så länge till.
Så skynda till närmsta lilla kinabutik och inhandla en flaska, ja var tillbaka där idag och köpte en till min mamma!

En sak som är viktig för mig och som hamnade i rampljuset idag är det här med hur man är klar och tydlig med budskap, vad man säljer, vilka man representerar osv.
Jag var, eller rättare sagt, skulle vara värdinna idag för ett av världens största företag inom tobaksindustrin.
Tobak är något jag aldrig kommer att nyttja eller ens prova, därför kan jag förstå att vissa undrar hur jag kan vara värdinna för det.
Så här förklarar jag det: Visst, jag är ansiktet utåt på plats, men jag finns inte på reklambilder, varken i rörlig bild eller print, bara i butik eller vart det nu är.
Däremot är det då extra viktigt för mig att det framgår vem det är jag representerar om jag inte har fått profilerade kläder, så att personen jag pratar med förstår att det inte är jag, Jenny, som står och pratar om det som mina personliga åsikter.
Detta hände idag:
Jag hade ingen som helst reklam, utan skulle stå där i butiken i mina egna kläder och hoppa fram som en liten gubben i lådan när någon var på väg att köpa cigaretter och försöka få dom att byta märke!

Hur skulle du uppfatta det om en främling hoppade fram till när du skulle köpa exempelvis schampo och plötsligt försöker få dig att köpa ett annat märke?!
Jag skulle iaf tycka att det var konstigt.

Ringde till projektansvarigas assistent och förklarade detta, men hon förstod inte riktigt min poäng.
Så det hela slutade med att jag satt där och läste skvallertidningar, åt lite godis, kollade på v65 eller vad det nu var och fick betalt på kuppen.
För inte tänker jag representera nåt om det inte framgår vem/vilka jag kommer ifrån!

Tänk efter innan du sätter ditt ansikte utåt för ett företag.
Står Du för det dom representerar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0