Är det bara de röda som är arga?

Hamnade mitt i 1 Maj demonstrationen idag.
- Vart ska vi bo? Där ska vi bo! Ockupera slottet 800 rum!!
- Låt alliansen får plocka fimpar i Humlegården!!
Ropen skallade när paraden passerade Gamla Stan och Slottet på väg till Kungsträdgården.
Där mötte jag upp Nadia & Mattias som hade demonstrerat, och Robban som kom precis från sjukan. Resultatet av en kväll på Golden: Bruten tumme, Brutna revben, Hjärnskakning och bula i huvudet... Tack för det!

Den röda färgen dominerade, och jag började då fundera över varför det bara är just de röda som demonstrerar.
Visst - 1 Maj startade som arbetarrörelsens stora dag, när folk samlade för att skrika ut sin åsikt och förhoppningsvis blir hörda. Men nu då?
Hur kommer det sig att vi aldrig ser Alliansen springa med plakat? Är de mer nöjda med livet? Handlar det om lillebror och storebror. Avundsjuka?
Jag vet inte. Men det är intressant att prata om det.

Hade för övrigt en gäst igår kväll med MYCKET dåligt ordförråd.
Kvinna, 45+, omatchande skor, på partaj med sina vänninor, säkert dessutom nybliven singel...

- Jag vill ha en flaska Vodka, jag ska knulla!
- Damma av ballen och kom hit!
- Har du någe lammkött?
- Nu ska jag röka, sen ska jag knulla en karl här.

Så höll hon på. EN kvinna i sällskapet skämdes över henne.
Tänkte först slänga ut henne, för hon var ju verkligen en skam för alla kvinnor. Vad har gått fel i hennes liv undrar jag. Handlar det bara om lite närhet och kärlet. Kan det vara så enkelt?!

Eller också var hon feminist, de demonstrerade idag med.
Kan även vartit hennes vecka i månaden, därav argsintheten...

Hoppas hon gick först i tåget idag och tömde sig på lite aggression.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0