PingPong med Jähkel!

Skön dag. Så kan det sammanfattas. Ja, om man bortser från min konstiga huvudvärk jag haft i två veckor... Men det var inte lika illa idag. Positivt.

Mötte upp Stina & Jonas i Gamla Stan. Där bestämde vi snabbt att vi skulle ta och promenera på Kungsholmen, så vi tog tunnelbanan till Fridhemsplan och började gå längs med vattnet.
Där ska jag promenera nu i vår när det är grönt. Fantastisk utsikt över Karlbergs Slott!
Iaf. Vi gick och gick. Pratade en massa, när det plötsligt stod SOLNA på en skylt. VA?!
Ja,ja.. det var ju bara att knata vidare.
Jonas behövde en ny t-shirt då han inte sovit hemma den lilla slampan.
Jag hade kollat upp att det skulle vara meditation för världsfreden kl 18:30 på Styrmansgatan. Självklart ville de följa med mig dit. 
Vi fick fråga Ebba Von Mecklenburg om vägen som småsprang hem från sitt jobb på slottet.

Precis i tid ramlade vi in på meditationscentret, där det satt 4 kvinnor på golvet. Det var bara att ta en stol och kudde och joina dom.
I en hel timme satt vi där och lyssade på lite musik, när hon pratade och bara på tystnaden.
Höll på och nicka till flera gånger.... Ha ha.
Som belöning efter timmen fick vi varsin kaka som ledaren hade fått av vänner från Köpenhamn,

Direkt efter meditationen gick vi vidare till Sturecompaniet/ O-bar. Där har de väldigt otippat rundpingis på söndagar!
Sjukt roligt. Vi sprang runt där i 4h. Han med en liten drink med.
Sedan trippade Lennart Jähkel in med sällskapsdam.Självklart skulle han vara med. Tydligen har det varit en sk kändis med varje söndag och spelat. Inte för att de blivit inbjudna, utan de har hittat dit själva.
Det ska lätt bli en tradition!
Jag hamnade i final en gång. Det fanns riktigt många bra spelare.
Ett kul inslag var de 4 svarta männen som var som hämtade från 80-talet med stentvättade jeans ovanför midjan och kort jacka, plus tysken med gula halvrunda solglasögon...

Spelade några bollar mot Jähkel. Funderade på att smasha ut honom, men spelade istället snällt.
Nästa gång då Jähklar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0