I mitt esse

Herregud vilken gårdag!

Har nog aldrig varit så bitsk gentemot gäster som jag var igår.
Det började med att de bara blev 7st istället för 10.. utan att avboka. Redan där förstod jag att det inte skulle bli en vanlig kväll.
När de ska beställa mat vill de då inte ha varmrätt, eller ens beställa alls. Precis som förra veckan! Samma procedur; Det här är en restaurang, och här äter man mat eftersom man inte vill laga den själv.
Efter mycket om o men beställer dom. Tortellinin är dessvärre slut och självklart är det den värsta av kvinnorna som ska ha det.
Jag frågar om de fortfarande vill ha det eller byta rätt.
- Då vill jag ha min förrätt! Tänk så tokigt det kan bli...
- Jaha, så din diet består av KarlJohansvamp. Jag förstår. Men OM det är så ska jag Givetvis fixa det.
Då ska självklart nästa kärring också byta mat. Från sin lax - till Tortellini - så att hon med kan få en förrätt.
När jag förklarar att lax finns så du får inte byta ( varför skulle man inte få byta rätt..?! Ha ha ) så börjar ena mannen prata bebisspråk med mig!! Droppen. Jag HATAR när folk pratar bebisspråk!
- Du. Varken du eller jag är ju bebisar utan vuxna människor, så du kan skippa det där bebissnacket!
Då harklar han sig och börjar prata som en grottmänniska istället.... Galet.
- Oj, så du låter. Vilken konstig röst du har...! Ja ja... säger jag och går iväg.

Höll ju på att skratta alldeles för högt när jag trippade bort mot köket!

Ribban var lagd.
Därefter sjöng jag alla sånger under kvällen till dom.
"... Så mycket falskhet bor det här..."
"...Han går som en karl, han ser ut som en karl..."
"...Dom ska få se vem dom roar sig med..."
Jag älskar kvinnlig psykterror.
Som de blängde på mig, och vad jag klämkäckt blängde tillbaka!

Sen skulle de betala notan.
Ena damen vill betala för sig själv så hon kommer bort till mig och ber faktiskt först om ursäkt - kors i taket - för sitt betende. Hon betalar och går tillbaka till bordet.
Då sitter de och diskuterar hur de ska betala, och han som bokat - Ted - säger att han tar den, de andra kan bjuda nån annan gång.
När jag gett tillbaka pengar till honom säger jag men stark stämma: Ni har ju inte lagt en krona i dricks!
- Jag håller på och fixa det säger han.
När jag kommer tillbaka ligger det 8kr!!!!
Jag tittar på dom - lägger tillbaka dom till honom och säger.
- Kan ni inte lägga mer är det bättre att ni behåller dom själva till nästa gång ni går på restaurang. Det kanske räcker till en hamburgare på Mcdonalds eller nåt!
Sedan går jag iväg.
Fler tappade hakor på ett och samma ställe var det länge sedan jag såg

Det var väldigt länge sedan jag var sådär i mitt esse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0