Cat(s)astrofalt bra!

Nu i auditiontider är det verkligen samma människor som åker runt. Vilken tur att vi kulturarbetare är välavlönade så att vi har råd att åka land och rike runt och sjunga våra 20 takter...

Jag firade med att gå och köpa 2 par skor på väg hem!
Är så himla nöjd med vad jag har åstakommit under det senaste dygnet.
Igår kväll fick jag hastigt och lustigt för mig för att skriva en låt till en barnmusikal.
Den ska handla om en kavat prinsessa och en ljuv pirat - ombytta roller - det gillar jag.
Satte mig ner och plitade ner en text som sedan fick melodi och komp. 7h senare var det färdigproducerat och bränt på en cd. Nu är det bara resten av musikalen som ska göras.
Ville gärna gå och dricka skumpa med Rickard & Jonas som var på Soap men åkte hem.

Uppe i ottan till Cats audition! Booth singers wanted. Perfekt. En lyrisk sopran och en beltande mezzo. JAG!
Fick vänta en jäkla massa timmar då de beslutade sig för att låta de som ville dansa gå före och sjunga, så tji fick jag som satt där med nr 15 på bröstet och hoppades på en kort väntan.,,
De fick sjunga två låtar och till och med jobba lite med olika förutsättningar. Allt drog ut på tiden och juryn och de ansvariga började få smått panik.
Asduktiga dansare smygtittade jag på som gjorde sitt bästa för att imponera på koreograf Gunilla. Shit vad de var akrobatiska. Det voltates nåt otroligt. Som om det var VM i truppgymnastik på Cirkus!
Jag sjöng "And I am telling you". Musikansvarige Bjorn frågade hur högt jag kunde belta och jag vrålade mig upp till d3!! Det är verkligen sjukt högt - Och det gick finemang. Fick intrycket att de gillade mig och hade faktiskt stora förhoppningar om att få sjunga mer. Men tyvärr. Det var någon annan som, igen, passade bättre.
Men jag var verkligen nöjd när jag gick därifrån. Jag var i toppform, trots att jag bara hade fått 5 h sömn.
Underbart.

Sedan är det ju alltid lika kul att träffa allt folk på auditions.
Micke M, Johan, Nisse, Simpa, Jessica O, Emma, Shala, Kajsa, Alex, Robin, Nettan... och en massa andra som man känner igen sedan tidigare sökningar.
Det var lite nervös stämning bland de som var där, lite svenskt tyst.
Självklart kom jag dit färggladast. Fick faktiskt komplimanger av en tjej att hon alltid tycker att jag är så piffig när hon ser mig.
Tackar tackar!

Mor & far kom upp med idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0