Auditiontider

Jepp. Nu är det dax igen.
Samma procedur varje år... Söka jobb.
Audition.

Jag gillar att gå på auditions och visa vad jag kan.
Särskilt roligt tycker jag det är när det är bra folk i juryn, bra pianister och när man får justa förutsättningar så att man verkligen får visa vad man kan,
Det som kan vara trist är ju när man åker iväg på nåt, och så visar det sig att allt redan är tillsatt...
Idag sjöng jag If I can dream på audition till Wallmans, en gospellåt som Elvis gjort.
Vet inte om det blev för skrikigt..?! Kanske skulle tagit Av längtan till dig.. eller kompat mig själv.
Det poppar ju upp så mycket frågor efteråt.
Fick däremot en skum fråga av Peter Björck: Han frågade om jag kunde servera..?!
Jag svarade SJÄLVKLART - Nej. Vet inte om han förstod ironin.. Det brukar ju missuppfattas. Men fortsatte med att säga att det enda som kan hända är ju att jag tappar en tallrik!

Nu sitter jag på tåget till Göteborg.
Underbara götet.
Imorn är det audition till Cabaret Lorensberg. Försöker lära mig I'm outta love som är det obligatoriska sångprovet.
Vilken tur då att jag har fått min platsbiljett i den tysta avdelningen på tåget....!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0