Otrogen. Varför?

Tänk inte på konsekvenserna. Bara gör det.

Så måste ju den skaran av människor som är otrogna säga till sig själva. Eller?
En gång otrogen, altid otrogen... Är det så. Kanske, eller det MÅSTE ju finnas nån stackars jävel som ångrar sig och aldrig med doppar fel eller för all del blir feldoppad.

Låt oss reda ut detta.
Är det av
1) Egoism ?
Det betydde inget. Du är allt för mig. Jag älskar Dig. Det ska Aldrig ske igen. Aldrig.
Det var ju faktiskt inte så bra mellan oss då. Nu skulle det aldrig skett. Det är ju Vi.

Alltså. Personen tänker bara på sina egna känslor. Lever i nuet. Jag måste ju tänka på mig, vad JAG vill.
Äh, Han/Hon får säkert aldrig reda på nåt. Och OM så säger jag bara att det inte betydde nåt alls.
Hur man vänder och vrider på går det inte att komma ifrån att Du har ett val. Antingen eller.
Är det för att man är känslokall? Vet inte.

2) Bekräftelse?
Min partner och jag har inte haft det så bra under senaste tiden. Jag vill se om jag fortfarande anses attraktiv.
Ett stort behov av att få närhet, ömhet. Bara vara med en person som Du helt plötsligt kan leva ut med. Göra saker Du aldrig gjort.

3) Spänning?
Hur känns det. Går det att hålla hemligt,
För att få en kick kanske.

Det har varit så mycket otrohet i min närhet den senaste tiden. Många brustna hjärtan.
Trasiga själar.

Varför?

Svaret har de bara själva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0