Odörer..

Sedan det bestämdes att det ska vara rökfritt på krogen har det börjat sprida sig andra skumma dofter...
Det slår liksom ALDRIG fel!
Där står man - jag - inträngd i karaoken och lägger in låtar i datorn.... BANG! så kommer det en fruktansvärd doft som ger en kvälmningar. Men herregud. Om man inte kan hålla tätt kan dom väl ändå gå till toan eller ut, inte släppa väder vid mig. Jag som inte ens kan gå därifrån utan måste stå ut med dofterna.
Det händer att jag säger till i micken: "För dom som är nödiga har vi toaletter en trappa ner!"

Sedan har vi kvinnorna som DRÄNKER sig själva i parfym.
Som tur är har jag inte astma, men jag förstår verkligen Emmy som är megaallerigiker att det kan vara svår t att andas.
Den populäraste doften för kvinnor är utan tvekan DKNY Be delishious - även känt som det Gröna äpplet.
Visste det doftar gott ( luktar får man inte säga, det lärde jag mig när jag demade parfym i julas ) men det finns ju en gräns för hur mycket man behöver ta på sig för att det ska räcka en hel kväll....

Sist, doften av Öl.
Idag var det en sån dag. Jag gick ut och tog mig en nypa luft. På väg in igen slår mig doften av gammalt sunkigt ölhak, sedan kommer äppeldoften, och sist den där fräscha doften av gamla ägg.
Mumma.

Imorn är det jag som tar med mig Wunderbaum, och doftspray -  då går INGEN säker.


Kommentarer
Postat av: Lina

Ha, ha! Gu`va´roligt att du sa i micken, och för dom som är nödiga... Ha, ha, du är så kul!

Kram

2009-04-22 @ 15:45:56
URL: http://livetsomlina.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0