Ich sprechen INTE deutch

Varför pratar jag inte tyska?!?!
Jo, för att jag tycker att det är ett fult språk. Det var därför jag valde franska i skolan och sedan lärde mig lite spanska. Vackra språk.
MEN - detta är ju nåt jag ångrar nu, ja att jag inte en endaste gång har pluggat tyska.
Anledningen: Idag ringde det en kvinna från nåt tyskt produktionsbolag och frågade om jag ville komma på casting för Tracy i Hairspray.... HUVUDROLLEN!!!!!!
Hon pratade en massa tyska med mig, var precis på väg till jobbet för personalmöte med Rickade Herrey, (min nya chef) och hörde knappt vad hon sa. Fick iaf ur mig en liten halvkonversation på tyska, och kvinnan tyckte att jag hade bra uttal.
Sedan frågade hon om jag hade jobbat i Tyskland innan. Nej, inte det heller. Läst tyska i skolan?!
Dessvärre tyckte hon inte att det var någon idé för mig att åka ner till Hamburg och gå på audition, utan att de skulle få leta vidare efter en tysk artist. Eftersom det var en huvudroll skulle jag vara tvungen att prata flytande. FAN!
Försökte övertala henne med att jag lär mig väldigt fort, och när premiären är först i december skulle jag ju ha en massa tid på mig att lära mig språket, men hon ville inte gå med på det. Eller så var det personen hon frågade om det.
Skit skit skit skit skit.!

Det är ju verkligen en roll som jag är klippt och skuren till.
Så pratar jag inte språket.
När jag sa att jag kunde lära mig och sedan komma ner sa hon att hon hoppades på att den skulle spela ett tag.

Jag ska banne mig gå en intensivkurs i det där fula språket. Sedan ringa till Tyskland och briljera.
Ja, det SKA jag,



Idag klämde Ellen ut en liten tjej. I 16h höll hon på och krysta. Till slut kom bebben ut, och hon vägde över 4 kg.
Vi säger grattis till henne och Lars!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0