Som en kladdkaka



Va?!
Är jag precis som en kladdkaka från Frödinge - ja, färdig att njutas som jag är!
Det verkar som det.

Just nu lyssnar jag på en cd för mental träning, du vet en sån där cd med flummig new age musik och en person som talar med en låååångsam röst som gör att du blir trött direkt!

"Fokusera på din kropp, och träna dig att slappna av i dina muskler och andas på ett optimalt sätt, släpp stressen så går allt av sig själv, ha tålamod med dig själv, detta är en investering i ditt nya friskare liv, du är värd det"

Ett beslut för hela livet.

Jag skulle verkligen vilja spela in en sån här cd. Men det har jag ju gjort  förresten. När jag var liten, i lekstugan i Uddevalla.
Det är ett lätt sätt att hjärntvätta folk på. Prata långsamt med en pedagogisk röst, flummusik i bakgrunden och säg ditt budskap.
Kanske är det såna här cd's som självmordsbombare får med nån röst som säger: "ta på dig västen, gå in i ett stort folkhav, och tryck av" vad är det annars som får dom att göra det?
Det får jag väl aldrig veta.

Däremot ska jag få veta hur jag ska kunna leva mitt liv friskare och gladare, och det ska jag få veta nu på¨måndag!
Det inkluderar inte negerbollar till frukost, ballerinakex som mellanmål och kladdkaka till middag...

Men jag kan ju fortfarande vara färdig att njutas som jag är!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0