7 sorters kakor

Idag sjöng jag på en begravning i Ö Eneby K:a.
Det var lite rörande. De sörjande grät så mycket. Kvinnan som hade avlidid var mycket älskad.
Jag sjöng Var jag går i skogar berg och dalar, och Jag har hört om en stad ovan molnen.

Efter cermonin skulle jag åka hem, men då ville de bjuda med mig hem till sig på kaffe. Mycket ovanligt!
Kunde ju inte säga nej, så jag åkte dit, till främlingar och bjöds in till ett varmt hem.
Väl inne satte jag mig i barnrummet, dvs med de som var under 20 år ( även det rummet där man slapp dricka kaffe utan fick cola och fanta! )  och pratade framtid med ungdomarna! Spännande. En ville bli volontär i Afrika, en annan ville till Hollywood och en tredje hade ingen aning.
Stannade över en timma, och bjöds på kakor, bullar och tårtor till förbannelse.
Sa sedan hej då, och åkte hem.

Detta kändes väldigt osvenskt.
Gud så härligt!
Tänk om fler kunde vara så öppna och bjuda in en till sina hem,.
och tänkt så mycket olika kakor man skulle få smaka!

Vilken tur att jag var ledig från jobbet idag och kunde sjunga på den här begravningen.
Det förgyllde både min och de sörjandes dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0