10kg KAKEL!



                                                                                        Älskade Jannelainen!

( Den sjukt roliga mössan med matchande halsduk har min mamma stickat till mig. Janne föreslog att jag skulle ha på mig den, en stor päls från Stadsmissionen och stå i Gamla Stan och spela folkvisor på mitt rosa blåsslangpiano. Tja varför inte. Får jag inte dricks på jobbet får jag väl tjäna ihop det på andra sätt! )

Igår hade jag Janne på fika här hemma. Gud så mysigt det var. Har är verkligen en helt underbar person!
Denna gången sträck-såg vi inte Idol... Något vi gjorde på Gran Canaria januari 2007... herre gud.
Nej, en hederlig fika som sträckte sig i 5 timmar!
Han skulle till Thailand en vända, och den här gången vara cabincrewmanager - dvs den som säger " God afton mina damer och herrar och välkomna om bord på denna Boeing 767 som ska ta oss ner till Phuket, Thailand...."
Fin kostym har han på sig och går där och erbjuder coffe, thé - me?!
Han hade blivit uppraggad av en stormrik Ali från Dubai sist han var i Thailand. Såklart. Han skulle ge Janne klockor och bil. Vad som helst. Ali hade stålar!

Sedan berättade han en sak som jag nästan dog av:

När han kom hem från Thailand när vi hade jobbat ihop dvs 2003/04 hade han med sig 120kg hem. Tillåten vikt = 20kg

( Jag hade ju 130kg... jag vet, asmycket, jag hade en hel vagn själv med en massa väskor, och slapp att betala övervikt, det du Anna
Skipper! ) 

Det var ju bara det att en del av allt han skulle ha med sig hem var kakel...
20 st skivor à 0.5kg
 
Janne hade hittat jättefint kakel i Phuket. Tjocka skivor med glas som han verkligen ville ha med sig och pryda sitt badrum med den dagen han fick egen lya. Det har ju inte hänt än.
Kaklet ligger hos hans mamma och väntar på att bli uppspacklat.
2 dvdspelare var det visst med i hans bagage...

Den här gången bad jag honom bara om 4 tuber counterpain ( Nisse... vart tog tuben vägen egentligen som du lånade av mig...? ) och ett par svarta tunna thaibyxor. Krämen ska mamma få. Hon tar den på höften.
Leverans nästa torsdag!

Imorn blir det kanske julmarknad på Grönan Lund.
Det kan ju bli trevligt. Eller så sparar jag det till om två veckor och tar med Emmy, Andreas, mamma & pappa!
Snart är det jul igen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0