Vinprovning!



Då var det dax för vinprovning igen. En gång i månaden kommer det en kunnig man till Golden och pratar och Riesling druvor, alsache och chardonnay!
Tycker nog ändå att det är rätt så skoj när jag tänker efter. Kanske håller jag på att bli vuxen. Jenny dricker vin, och tycker faktiskt att det är rätt så gott.
Ok, 3 / 8 var så hemska att jag mådde illa... men annars rätt så bra procent eller hur!
Spottade inte i hinken, utan drack snällt upp det som fanns i glaset. Nja, kanske inte allt, men iaf 2 klunkar.
Att gå på vinprovning och få betalt för det - undrar om det klassas som en löneförmån?
Kände mig nästan lite påverkad när jag gick därifrån...

         

Gick direkt till hötorget och köpte lite julväxter. Fick två rosa rosor på köpte för att jag var så vacker. Behöver jag ens säga att försäljaren kom från sydligare breddgrader...?
Hem och julpynta. Se så fint det blev i mitt kök. På med julmusiken och fram med julkrubban.
Attans -  den är ju kvar i Norrköping! Får ta upp den nästa vecka. Den hade farmor och farfar i hallen varje år.



 
 Välkommen på glöggmys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0