Skitbio, Ikea och en massa godis!

Idag var en alldeles förträfflig dag!
Började med att mamma var ute och glömde dörrnycklarna. När hon ringde på dörren var pappa i duschen och jag låg och sov med öronpropparna istoppade. Hon ringde på dörrklockan i 10 minuter utan att vi hörde det...
Då skulle man ju kunna tro att vi bodde i en stor herrgård och inte i en liten lägenhet! Helt otroligt.
På eftermiddagen åkte vi till Linköping för koll av pappas batteri som var bra och inte behövde bytas på. Vidare till IKANOhuset och lite mat.

    Familjen Pastell...

Riktigt gott var det med wokad kyckling i vietnamesisk sås och ris. Mamma tog bakad potatis med skagen och pappa ris med sweet & sour sås.
Efteråt lite shopping. Fick överfallslarm och spray av mamma & pappa som jag ska ha i Stockholm, sånt där spray som förblindar. Kan´verkligen vara bra nu när det är kolsvart ute när jag går hem från jobbet vid 03.30 tiden...

In på IKEA och fynda. Det finns verkligen allt där till ett hem. Jag förstår att det är en sådan succé. Helt ok saker till otroligt bra priser. Köpte julgranskulor till min rosa gran - svarta ¨¨såklart, en massa värmeljus, delicatobollar ( 6st 10kr!! ) en snurrande ostbricka i trä, rosa potatisskalare och krukor. Toppen! På vägen ut blev det en mjukglass! 
När vi kom ut från fantastiska IKEÅ bestämde vi oss hastigt och lustigt för att gå på bio när vi kom hem till Norrköping. 
                                                                                                                                                                                                                          

    
( Innan vi hoppade in i bilen passade jag på att bli fotad med självaste Jultomten )

Direkt till Filmstaden för att se om den gick, Vi hade iallafall tur med vädret - igen. Jajemän. 21:00 198 platser kvar.
Penisonärer går för 65kr varje dag! Sicken tur. Själv betalade jag 95kr.
Men vilken smörja! En riktig skitfilm. Dåligt manus, usla skådespelarinsatser.... inte vad vi hade förväntat oss alls.
Nej, hade verkligen varit bättre om vi valt Madagastkar 2. Det får bli nästa gång. Kanske söndag?!

    

Dessutom ringde det en kvinna och frågade om jag var intresserad av att stå och demonstrera Hugo Boss parfym på Åhlens i Norrköping 23 Dec.
Klart att jag sa jag! visserligen blir det en onödig resa, men det är ju alltid bra att jobba för nya eventbyråer.

Imorn blir det fika med Denny. Trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0