Prisgaranti

Fick ett ryck idag efter fika med Emmy & Robban att jag bara var tvungen att gå och köpa mig en kamera NU!!
Gick in till OnOff och pratade med en mycket serviceminded tjej som dessutom var påläst för en gångs skull - vad sjutton gjorde hon där?
Till slut bestämde jag mig för en Canon Ixus 85.  1999kr plus försäkring och minneskort.
Frågade om det var öppet köp, vilket det var i 30 dagar OM man hade en obruten förpackning. Ok. Gick ner till kassan och skulle betala. Väl där nere när jag får kartongen av kassörskan ser den använd ut, som att det är en retur... Frågar hur jag ska kunna bevisa att jag inte har använt kameran när boxen ser ut som den gör, till svar får jag att de ser ut så, men om jag vill kan hon plombera den. Eh.... Ja tack! Var det inte det jag frågade om eller?
Går hem och googlar på kameran jag nyss köpt och ser till mitt förtret att både Computer City & Siba säljer samma kamera för 1490kr. Såklart.
Prisgaranti! Tänk att jag som konsument måste vara så påläst & vetgirig för att kunna få det bästa priset.
Så imorn blir det jag som går tillbaka till OnOff & vidare till Computer City.

På vägen till stan, vi gick fram & tillbaka, mötte vi GotlandsJohan. Smal som bara den och lite bitter för att musiksverige med dess musikaler och diverse jobb på båter m.m suger. Det går inte att jämföra med Tyskland. Sant.
Problemet med tyskar är ju dock att de inte förstår ironi, något som är livsviktigt för mig!
Han kanske skulle jobba med Tonjua - igen -  trots att han tyckte att det var skit.
Kul grabb den där gotlänningen.

Jespers mamma somna in idag.
Nu är han helt själv.
Vi såna tillfället förstår man vikten av att ha vänner som älskar en och bryr sig.
Viktigare än att vara snyggast, coolast, rikast, smartast. Bara vara som man är och vara respekterad för det.
För vänskap finns det ingen prisgaranti. Det går inte att köpas. Just därför är det så viktigt att vårda vänskap.

Nu ringde Robban igen.
Ville bara säga hej.
Det är vänskap.

Gud vad jag älskar Er mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0