Jul 2009

Fikade med Denny idag. Jösses vad han är lik Niklas Andersson!

De skulle lätt kunna tas för bröder.

Café Kuriosa blev det - igen. Där kände biståndarinnan ingen mig från Golden Hits, då hon varit där för ett tag sedan. " Det är ju du som sjunger så bra" sa hon. Tackar, tackar! Alltid kul med beröm, för den dagen jag blir erkänd och kändis kommer folk strömma till och köpa mina album och biljetter till turnén.


Vi pratade om allt möjligt mestadels jobb, men även om hur det känns att sluta skolan och komma ut i verkligheten. Det är ju tyvärr så att skolorna inte direkt peppar sina elever.

Han stackarn gick ju ut i våras och tänkte att han inte kunde nåt, vilket verkligen inte är sant.

Först nu börjar han känna att han har blivit hel igen, men riktigt där är han inte.

Pratade även om att vi vill hitta en sångcoach. Känns viktigare än en pedagog.

Sen den här med audition till Hairspray... Hur sjutton ska de kunna få ihop en svart ensemble?!  Tre bra musikalartister vet jag om, och det räcker ju inte. Vet att det har pratats om att de kanske måste göra om hela skiten, men då faller ju hela storyn!


Öppningen på Cabaret på lördag blir spännande. Alla killar ska ju vara androgyna, komma in i bar överkropp och lösbröst, vara totalt uppspacklade och gå i 6cm höga stilettklackar!!!

Det blir nåt för Gerda 80år som har abonnemang på teatern...



Det blir säkert bra. Blir bara trött ibland på att allt ska tolkas så himla modernt jämt.

Varför inte en manlig Sally Bowles med? Dra det hela vägen. Det hade väl vart nåt!


De ringde från eventjobbet och frågade om jag kunde jobba fler dagar. Tackade jag till att jobba 21-23 dec. Kanske var dumt. Vet ju att mamma och pappa så gärna ville komma upp så att vi kunde gå på julmarknaderna runt i Stockholm, och gå på julbord. Nu blir det istället jag som kommer ner, och jobbar, blir inte ledigt nåt och stressar runt.

Ja, ja... har ju tackat ja nu.


Dessutom mailade en man till mig och frågade när jag var ledig i dec och jan för att vara införmatör för Phillip Morris. Cigaretter, jag vet. Inte min grej, men det är bra timpenning!

Vet inte när jag anmälde mig på den sidan egentligen... Alla dessa interetsidor...

Så klagar vissa på att de inte får några jobb! Ja - allt beror ju på hur många tentakler du slänger ut, och hur bra du själv är på att marknadsföra dig! Eller hur.


Träffade Ullis med. De ska flytta till Florida. Sälja Herrgården och åka över efter nyår och träffa mäklare.

Det betyder ju att Borgen kommer behöva andra producenter till nästa års julshow!!!


Dags och smida medan järnet är varmt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0