Som jag brukar säga...

Sedan 1998 har snittpriset per kvadratmeter på bostadsrätter ökat från 12 000kr till hela 43 000kr!! En helt sjuk ökning på en ändå rätt så kort tid.
Får ju hoppas att det håller i sig och bara blir dyrare. Fast jag tror nog inte att det går. Jag menar, lönerna ökar ju inte i samma takt tyvärr...

Jag har ju nämligen köpt mig en lägenhet i Stockholm. Närmare bestämt på Södermalm. Oh yes, en piffig söderböna det är precis vad jag ska bli!
Kalaset kostade 47 721kr/kvadratmeter...  Lite mer än snittet alltå. Men förhoppningsvis kommer det ändå att löna sig att äga bostaden.
Hoppas ju såklart att jag ska jobba ett tag nu i storstan, även om jag vet att jag lätt blir rastlös. Får helt enkelt se det som ett test - en utmaning.
Nytt jobb, nytt hem, nya bekantskaper.

Nytt år, Nya möjligheter. Som jag brukar säga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0